Bezlepkové chia krekry

Tak tady je recept na bezlepkové chia krekry, které šli na nedělním Koloniálu úplně nejvíc na odbyt. Zajímalo by mě, zda jejich popularitu tak podpořil vzhled nebo právě trendy slovíčko chia. Ať už je to tak či onak, myslím, že každý, kdo po nich sáhl, udělal dobře, protože recept s tak zdraví prospěšným složením se hned tak nevidí.

Recept pochází z kuchařky No Flour Cracker and Flatbread a i když jsem z té elektronicky útlé knížečky zatím vyzkoušela jenom tyhle krekry, myslím, že  těch pár euro za to určitě stálo.

Ingredience

50 g sušených rajčat

100 g sezamového semínka

150 g slunečnicového semínka

100 g chia semínka

375 ml vody

koření dle vlastní chuti

Postup

Pokud máme sušená rajčata, která nejsou nakládaná v oleji (jak je tomu například u rajčat od Country Life), tak si je minimálně na hodinu namočíme do vody, aby šla lépe nasekat. Pokud jsou rajčata z olejové lázně, tak namáčení není ani nutné. Po té co rajčata důkladně změknou, tak je nasekáme najemno ve food procesoru.

V tom také nasekáme sezamové a slunečnicové semínko. Musíme si dát pozor, abychom to s tím mletím nepřehnali a neměli jsme místo tzv. mouky ze sezamového a slunečnicového semínka semínkové máslo. To že je nejvyšší čas s mletím přestat, poznáme tak, že  se z namletých semínek začne uvolňovat tuk a semínka jsou najednou mastnější.

V míse si promícháme obě dvě semínkové mouky, nasekaná rajčata, chia semínko a koření (já jsem použila garam masalu, která sušenkám dodala správně červenou barvu). Na závěr směs případně ještě dochutíme solí.

Směs Zalijeme 375 ml vody a důkladně promícháme.

Díky chia semínku se nám začne směs spojovat a houstnout.

Teď máme dvě možnosti, jak krekry upéct. Buďto hmotu můžeme v tenké vrstvě vylít na plech vyložený pečícím papírem, nožem naznačit budoucí krekry, péct a po té nalámat na jednotlivé kousky. Nebo můžeme zvolit pracnější variantu, která v původním receptu ani nebyla, protože je to kuchařka určitě americká a věřím, že žádná americká hospodyňka by s tímhle postupem nechtěla ztrácet tolik času. Protože první postup je pro mě docela nepraktický, rozhodla jsem se z těsta tvořit malé placičky ve tvaru budoucích sušenek. Tenhle postup je navíc ještě náročný v tom, že krekry mají tendenci se rychle spálit a tak je potřeba je v troubě hlídat.

Ať už si zvolíme jeden z výše popsaných postupů, vždy krekry pečeme v troubě rozehřáté na 140°C a to poměrně dlouhý čas. Což znamená například 1 až 3 hodiny. Tohle časové rozpětí právě souvisí s tím, zda krekry budete péct jako jednolitou placku nebo jako malé krekříky.

A aby těch možností nebylo málo, tak kuchařka uvádí i možnost přípravy v sušičce potravin. Takovou vymožeností já ale nedisponuji a tak vám můžu předat informace jenom z trouby.trouby.sušin

Šiřte mločí slávu:

One thought on “Bezlepkové chia krekry

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..